Een fijne sparringspartner
Niki van der Poel, leerkracht Plusklas:
“Voor het vormgeven en opzetten van mijn plusklas heb ik samengewerkt met Truus. Door haar deskundige en praktisch advies kan ik direct goed aan de slag. Ook voor advies over de individuele leerling is zij een fijne sparringspartner waardoor mijn leerlingen de hulp krijgen die ze verdienen.”
Leren omgaan met angst
Anita, moeder:
“Onze zoon was op jongere leeftijd erg gevoelig voor angsten, zo had hij angst voor inbrekers, angst om over te moeten geven en angst om te zwemmen. Mede door zijn hoogbegaafdheid en zijn hoogsensitiviteit beleefde hij deze angsten erg intens. Bovendien konden veel (nieuwe) situaties een aanleiding voor hem zijn om een nieuwe angst te creëren.
Truus heeft hem hierin begeleid met psycho-educatie, maar ook met tekeningen en rollenspellen. Zo snapte hij beter hoe angsten werken en door daarbij gebruik te maken van zijn talent (toneelspelen) kon hij zich goed in de situaties inleven en zo het angstpatroon zelf doorbreken. Wij, als ouders speelden ook een rol en konden thuis, in een vertrouwde omgeving, samen met hem oefenen. Tot ieders plezier pakte hij het heel snel op en kon hij zijn angsten al snel beter relativeren en leerde hij er goed mee om te gaan.”
Een duidelijke visie op onderwijs
T.A. (Teja) Ras, a.i. directeur Obs Kortland
“Truus heb ik professioneel leren kennen toen ik als directeur a.i. werkzaam was op een basisschool. Truus was de interim IB er.
Truus heeft een duidelijk visie op onderwijs en hoogbegaafdheid. Ze brengt de behoefte van de leerlingen op een realistische wijze in kaart, steunt en adviseert de leerkrachten met professioneel inzicht. Ze heeft individuele hoogbegaafde leerlingen begeleid, aan groepjes leerlingen een Cito training gegeven en een gerichte training gegeven in executieve functies en leren leren. Ook het (her) schrijven van procedures en beleid hebben onder haar deskundig inzicht plaats gevonden.”
Met Truus haal je een IB er in huis met veel ervaring en inzicht.
